s_IMG_3990

s_ABD48622-52C4-477E-A373-839038E94896

s_DSC02160

s_IMG_4060

s_90DD5CF8-69C0-4745-B632-7EF6F723BCFD


●Generosity of Locals
I moved to Iizaka with my husband about two months ago, and time and time again, we’ve been overwhelmed by the generosity and kindness of the locals. I wasn’t sure what to expect when signing up for the rice harvesting event, but after such a wonderful experience, I am glad that I did. I’ve never done anything like rice harvesting before, and working alongside everyone was a great bonding experience. 
Many of the locals came up to me and my husband during the event, welcoming us to the town. I was a bit nervous at first because my Japanese is not very good, and I am a shy person by nature. The language barrier makes my bashfulness even more pronounced. Having a mix of both foreigners and Japanese at the event made me feel secure enough to start using the little bit of Japanese that I know and made me feel more relaxed when becoming acquainted with the members of the community. Afterwards I felt much more comfortable with them, even considering the language barrier. 
It wasn’t just the adults that made me feel welcome either. Getting to know some of the local children was a lot of fun. I loved when the kids would show me the grasshoppers and the frogs that they found while harvesting the rice. It reminded me so much of when I was a child, and it made me feel like Japan isn’t so far from home after all. 
The generous feast after the rice harvesting was incredible and I got to try so many new things from the area. The whole experience really showed me just how much Iizaka has to offer, and the people that live here are amazing. It warmed my heart just how accepting and welcoming everyone was. 
With every new experience I feel more accepted by the residents of this wonderful little town. Each day that passes, Iizaka feels more like home. I feel lucky to be able to live here and be part of this community.

Angela Benson



●地元の方々の心の広さ
私は約2か月前に夫と一緒に飯坂にやってきましたが、いつもいつも地元の方々の心の広さと優しさには頭が下がります。稲刈りイベントに申し込んだ際には、何を期待したらよいのかちょっとわからない面もあったのですが、参加した後、本当に参加してよかったと思いました。稲刈りのような体験はしたことがなかったですし、みんなと一緒に働くことで絆を感じることができました。
イベントの間、たくさんの地元の方が私たちのところに来てくれて、歓迎してくれました。私は日本語があまり話せないので、そしてもともとちょっとシャイなのではじめ少しナーバスになっていました。言葉の壁が私の恥ずかしがり屋な面を際立たせました。日本人の他に外国人もイベントに参加していたことが、私が知っている日本語を使うことを後押ししてくれ、また地域の一員として認識されていくことにリラックスして臨むことができました。そうしているうちに、言葉の壁は感じながらも少し楽になってきました。
歓迎された気分にしてくれたのは大人たちだけではありませんでした。地域の子どもたちと知り合いになることは本当に楽しかったです。稲刈りをしているときに見つけたイナゴやカエルを子どもたちが見せてくれたのがうれしかったです。そういったことは子どもの頃のことを思い出させて、また日本が私の故郷とそんなに遠くないことを認識させてくれました。
そして稲刈りの後の素晴らしいごちそうは、本当に素敵でした。地域のいろいろな食べ物をいただきました。この経験すべてが、飯坂がいろいろな面を持っていること、そして飯坂の方々が素晴らしいことを私に教えてくれました。みんなが私たちを受け入れ、歓迎してくれているということが私の心を温めてくれました。すべての新しい経験により、私はこの小さな町の住民として迎えられているという気持ちになっています。日増しに飯坂が自分の地元のように感じます。この地域に住むことができて、この地域の一員になれてラッキーです。

アンジェラ・ベンソン